Az Audi csúcskategóriás elektromos járműve jelentős teljesítmény- és töltési frissítéseket kapott, és tartalmazza a Performance verziót, amely a legerősebb sorozatgyártású autó, amit az Audi valaha készített.
Tony Stark kedvenc elektromos járműve komoly frissítéseket kap.
Az Audi csúcskategóriás elektromos sportautójának minden verziója, beleértve az S E-Tron GT-t, az RS E-Tron GT-t és az RS E-Tron GT Performance-ot, most nagyobb teljesítményt nyújt és gyorsabban tölt, mint valaha.
De különösen az RS E-Tron GT Performance csúcsváltozat rendelkezik olyan specifikációkkal, amelyek valóban képregénybe illőek.
Íme az Audi E-Tron GT az audi legerősebb sorozatgyártású autója
Az Audi RS E-Tron GT Performance verziója 912 lóerőt tud produkálni, legalábbis amikor egy speciális túltöltés funkció van bekapcsolva, ami további 94 lóerős erőt ad akár 10 másodpercig. Ezek a számok az RS E-Tron GT Performance Edition-t az Audi 114 éves történelmének legerősebb sorozatgyártású autójává teszik.
A 2025-ös Audi RS E-Tron GT Performance a legerősebb sorozatgyártású autó, amit az Audi valaha készített. Elképesztő 912 lóerőt tud produkálni és 0-100 km/h-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul.
A sebesség ugyanolyan lenyűgöző. 0-ról 100 km/h-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul, ami még mindig csak egy hajszállal lassabb, mint testvérszuper EV-je, a 2024-es Porsche Taycan Turbo S 2,4 másodperces gyorsulása. A végsebessége pedig 250 km/h. És mindez egy négyajtós személyautóban.
A többi modell sem kifejezetten lassú
Mindez a Performance verzióra való fókuszálás nem jelenti azt, hogy az S és a szokványos RS verziók lassúak lennének. Az alap S modell 671 lóerőt kínál, ami jelentősen több, mint a korábbi nagy teljesítményű RS E-Tron GT (637 lóerő), és 0-ról 100 km/h-ra 3,4 másodperc alatt gyorsul. A szokványos RS verzió 845 lóerőre ugrik, és 0-100 km/h-ra 2,8 másodperc alatt gyorsul.
A 2025-ös Audi e-tron GT sorozat három különböző verziója: az S e-tron GT, az RS e-tron GT és az RS e-tron GT Performance.
Ezt a mérnöki ugrást számos változtatás tette lehetővé, köztük leginkább egy új, hátsó elektromos motor, amely körülbelül 10 kg-mal könnyebb és az egész E-Tron GT sorozatban megtalálható. A sorozat akkumulátora is 10 kg-mal könnyebb, mégis valahogy nagyobb lett, nettó kapacitása 83,7-ről 97,0 kWh-ra nőtt.
A legfontosabb szempont a használat szempontjából, hogy az Audi szerint a csúcstechnológiás DC gyors töltési sebesség 270-ről 320 kilowattra nőtt, így az E-Tron GT sorozat 18 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra tölteni, ami 280 km hatótávot ad hozzá.
A nagyobb alap acél féktárcsák segítenek megállítani az alap S modellt, míg mindkét RS modell volfrám-karbid bevonatú fékeket kap. Versenypályára kész karbon-kerámia rotorok 10 dugattyús első féknyereggel minden modellnél választhatók.
Természetesen a felfüggesztések is frissültek egy kétkamrás, két szelepes légrendszerre, amely a szokásos vezetési módok szerint állítható. Azonban egy teljesítménymód természetesen csak az RS Performance verzióhoz van fenntartva. Azok a vásárlók, akik többre vágynak, választhatnak egy aktív felfüggesztést is, amely minden kereket és akár az összkerék-kormányzást is vezérli.
Esztétikailag a legjelentősebb változás az egész sorozatban egy új hűtőrács és az Audi négykarikás logójának 2D változata. Mindhárom kiadás új, szögletes kormánykereket is kap, és további színekkel, kerekekkel, üléshuzatokkal és akár panorámatetővel is elérhetők az opciók, specifikus verziók pedig különféle külső változtatásokat és módosításokat kapnak.
Mivel az Audi hivatalos bejelentése technikailag csak Európára vonatkozott, még nem ismerjük az EPA hatótávot vagy az amerikai árakat, de várhatóan ezek az adatok hamarosan nyilvánosságra kerülnek. A 2024-es alapkiadású e-tron GT ára valamivel 108 000 dollár alatt kezdődött.